Search
Close this search box.
اثر فیس لیفت

جراحی لیفت صورت

بسیار گفته می‌شود اگر قصد دارید جوان بمانید جراحی لیفت صورت انجام دهید. چرا که این یکی از روش‌های پرطرفدار در سراسر جهان است که به دلیل نتایج معجزه بخش مورد توجه افراد زیادی علی الخصوص در رنج سنی 35 سال به بالا قرار گرفته است. لیفت صورت با روش های مختلفی انجام می‌شود. همچنین لازم است قبل از تصمیم برای به کارگیری روش جراحی، نکاتی را بدانید که رعایت آن ها به شما کمک می‌کند در طول پروسه آگاهی کامل داشته باشید.

جراحی لیفت صورت یا فیس لیفت چیست؟

فیس لیفت به معنی جوانسازی و بالا کشیدن پوست صورت است. با افزایش سن و اثر گذاری عوامل مختلف مانند ژنتیک، عوامل محیطی، عدم مراقبت درست از پوست صورت و کاهش کلاژن سازی، پوست رفته رفته حالت شل و افتاده‌ای پیدا می‌کند. انجام جراحی لیفت کامل صورت می‌تواند این روند را کند کرده و ظاهر جوانتری برای شما به ارمغان بیاورد.

این عمل برای افرادی مناسب است که در سنین بالا می‌خواهند تا حد بسیار قابل توجهی تغییر کرده و افتادگی پوست صورت خود را از بین ببرند. در این روش همچنین می توانید شاهد لاغری، رفع غبغب و لیپوماتیک صورت نیز باشید. (لاغر کردن گونه، چانه و غبغب با استفاده از لیپوماتیک صورت انجام می‌پذیرد که می‌تواند به عنوان یک روش جداگانه نیز مورد استفاده قرار گیرد.)

انواع روش های جراحی لیفت صورت

روش های مختلفی برای جراحی لیفت صورت وجود دارد که در ادامه مقاله به آن می پردازیم:

نمونه کار جراحی لیفت صورت

بهترین فرد برای این کار متخصصی است با تجربه و مهارت بالا در پیاده‌سازی انواع تکنیک‌های کشیدن پوست صورت، مثل تکنیک‌های آندوسکوپیک و روش‌های باز جراحی، تسلط کامل دارد. بهترین جراح لیفت صورت در تهران را برای این اقدام انتخاب کنید تا از نتیجه عمل رضایت کامل داشته باشید و هرگز پشیمان نشوید. در ادامه نمونه این جراحی را توسط دکتر شاهین بهجو مشاهده می کنید:

00:54
truncate dir-rtl

مشاهده نتیجه لیفت صورت دختر جوان و زیبای ما

قبل و بلافاصله بعد از جراحی لیفت صورت را ببینید!

جراحی لیفت صورت در کدام نواحی انجام می‌شود؟

جراحی لیفت صورت یا همان ریتیدکتومی (Rhytidectomy) می‌تواند گستره وسیعی را شامل شود. به زبانی دیگر می‌توان هر بخش از صورت را که دچار افتادگی شده است، با عمل لیفتینگ کرد و باعث بهبود ظاهر و زاویه‌دار شدن صورت شد. مهم‌ترین بخش‌هایی از صورت که می‌توانند لیفت و جوانسازی شوند در عکس زیر مشخص شده‌اند.


بیشتر بدانید: حتما می‌دانید که از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد کاندید لیفت صورت به روش جراحی، هزینه‌ی لیفت صورت است. عوامل مختلفی از جمله مهارت پزشک، مرکز جراحی، محل جراحی در صورت و سایر عوامل در تعیین هزینه‌ موثر هستند. که بهتر است قبل از عمل از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

شماره-تماس-دکتر-بهجو

مزایای انجام جراحی لیفت صورت

  • شل شدگی‌ها و آویزان بودن پوست صورت و گردن
  • شل شدگی‌های قسمت وسط صورت
  • شکاف و شیار عمیق در قسمت‌های پایین چشم
  • شکاف و شیار در قسمت‌های امتداد بینی تا دهان
  • چربی‌های افتاده یا جابجا شده
  • شل شدگی‌های قسمت‌های پایین صورت
  • از بین رفتن سفتی عضلات صورت
  • جمع شدن چربی‌ها در قسمت چانه و فک
  • غبغب در ناحیه گردن (حتی اگر چاق نباشید و اضافه وزن هم نداشته باشید)

جراحی لیفت صورت چگونه انجام می شود؟

عمل لیفت صورت با توجه به نواحی مورد هدف به انواع گوناگونی تقسیم می‌شود ولی به طور کلی در این جراحی تعدادی برش در پوست زده شده و پوست و چربی اضافی در ادامه‌ی جراحی برداشته می‌شود. سپس ماهیچه‌های زیر پوست سفت شده و دوباره پوست کشیده و بخیه زده می‌شود. این جراحی مانند هر جراحی دیگری به بیهوشی یا بی حسی، ایجاد برش، ایجاد تغییرات و در نهایت بخیه زدن محدود می‌شود. در ادامه می‌توانید توضیحات کاملی درباره هر یک از مراحل پیشرفت روند این عمل را بخوانید.

جراحی لیفت صورت چه مراحلی دارد؟

مرحله اول بیهوشی

از آن جایی که تغییرات گسترده‌ای در روند جراحی لیفت صورت بر روی پوست، عضلات و بافت چربی ایجاد خواهد شد، نمی‌توان این عمل را با بی‌حسی به اتمام رساند و بهترین روش بیهوشی عمومی است.

مرحله دوم ایجاد برش

بعد از بیهوشی، جراح برای ایجاد برش‌های لازم اقدام می‌کند. به طور کلی دو نوع برش در این جراحی می‌تواند ایجاد شوند: برش‌های کلاسیک و برش‌های اندوسکوپیک

مرحله سوم ایجاد تغییرات و بخیه

تغییراتی که در روند لیفت صورت با جراحی صورت می‌پذیرد به میزان افتادگی پوست صورت، چربی‎های اضافی و کاهش استحکام عضلات صورت در هر فرد متفاوت خواهند بود. بخیه‌هایی که بعد از لیفت صورت بر روی برش‌ها زده می‌شوند، کاملا به نوع تکنیک مورد استفاده جراح برای ایجاد برش (کلاسیک یا اندوسکوپیک) وابسته هستند.
در روش کلاسیک حجم بخیه‌های ایجاد شده بیشتر خواهد بود. در مقابل روش اندوسکوپیک وجود دارد که در آن بخیه‌های بسیار کمتری نسبت به تکنیک کلاسیک برای اتمام آن مورد نیاز است.

تصاویر زیر تنها نمونه‌هایی از جراحی‌ لیفت صورت توسط دکتر شاهین بهجو است!

لیفت-صورت
3-ماه-بعد-از-جراحی-لیفت-ابرو-و-شقیقه

اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید و نمی‌دانید کدام یک از روش‌های این آن برای شما مناسب است، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد نماید تا مشاوران ما در سریعترین زمان با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی
شماره موبایل
پیام شما با موفقیت ارسال شد
پیام خود را مجدداً ارسال کنید

قبل از جراحی لیفت صورت چه نکاتی را باید بدانید؟

قبل از انجام این اقدام فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. اولین و مهم ترین فاکتور، کاندید مناسب بودن برای عمل است. این بدان معناست که بیمار باید:

  1. از سلامت کامل برخوردار باشد.
  2. استخوان‌های صورت او کاملا مشخص باشد.
  3. پوست انعطاف پذیری داشته باشد.
  4. انتظارات واقع بینانه از نتایج جراحی داشته باشد.

بهترین کاندید جراحی لیفت صورت

هنگام انتخاب این روش بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • خاصیت ارتجاعی پوست از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا در این روش پوست سفت می شود تا چین و چروک آن به حداقل برسد. مشخص بودن ساختار بنیادی استخوان برای نتایج رضایت بخش، ضروری است. از همه مهم تر نامزدهای این عمل باید محدودیت‌های مربوط به جراحی را کاملا درک کنند تا انتظار غیر عملی نداشته باشند.
  • در برنامه ریزی روش جراحی، جراح تعیین می کند که در چه نواحی برش ایجاد شود و علاوه بر آن از چه نوع بیهوشی استفاده شود.
  • به مدت یک الی دو هفته قبل از عمل باید مصرف دخانیاتی مانند سیگار و قلیان و نیز نوشیدنی‌های الکلی را قطع کرد.
جوانسازی-پوست

چنانچه جراح با تجربه ای انتخاب نکرده باشید، احتمال بازگشت پوست و فرم صورتتان به حالت اولیه بسیار بالاست. همچنین ممکن است با کشیدگی بیش از اندازه پوست و فرم مصنوعی صورت مواجه شوید. پس حتما برای انتخاب جراح خود به این موضوع توجه کنید که پزشک‌تان سابقه خدمات موفق و نمونه کارهای فراوان را در کارنامه کاری خود داشته باشد.بهتر است بهترین جراح پلاستیک در تهران را انتخاب کنید تا بتوانید از نتایج بیماران قبلی که درمان و جراحی مورد نظر شما را قبلا توسط همین پزشک انجام داده‌اند، آگاه شوید. نظرات بیماران دیگر می‌تواند منعکس‌کننده‌ی میزان تعهد پزشک برای ارائه‌ی خدمات باکیفیت باشد.

01:39
truncate dir-rtl

جراحی لیفت اندوسکوپی پیشانی،ابرو و شقیقه

آیا جراحی لیفت صورت خطرناک است؟

همه جراحی‌ها اعم از درمانی و زیبایی، دارای خطرات و عوارض مختص به خود هستند. ریسک جراحی‌ها معمولا زمانی کاهش پیدا می‌کند که پزشک متخصص با توجه به تجربه‌ در زمینه جراحی و همچنین اطلاع رسانی دقیق از نحوه مراقبت بعد از لیفت صورت ، اقدام به انجام کشیدن پوست صورت کند. همانطور که پیشتر به آن اشاره شد در صورتی که این‌کار توسط جراح بی‌تجربه و غیرمتخصص انجام شود، ریسک بروز هر یک از این خطرات افزایش می‌یابد. عوارض این اقدام زیبایی با مراجعه به پزشک باتجربه کنترل شده است.

جراحی لیفت صورت بهترین روش لیفتینگ

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی از جراحی زیبایی لیفت صورت در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری برای انجام این عمل اقدام کنید. همانطور که احتمالا شما هم در پایان این مقاله دریافت کردید، گرفتن بهترین نتیجه از این جراحی زیبایی صورت نیازمند، انتخاب جراحی با مهارت بالا است. به شما پیشنهاد می‌کنیم بازگشت جوانی چهره خود را به دست دکتر شاهین بهجو، فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک، بسپارید تا رضایت و خشنودی بعد از عمل را برای خود داشته باشید.

تکنیک های لیفت صورت

روش‌ های جراحی لیفت صورت انواع متنوعی دارند که هر کدام با توجه به شرایط صورت هر فرد و هدف وی از لیفتینگ، انتخاب می‌شود. در واقع امروزه از روش‌های متعددی برای لیفت در صورت استفاده می‌شود که در ادامه به برخی از رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. اگر احساس می‌کنید افتادگی‌های پوست شما در ناحیه صورت نیاز به لیفت دارد و نمی‌دانید از کدام روش لیفت استفاده کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید. در آخر این مطلب سردرگمی شما برطرف می‌شود و می‌توانید متوجه شوید بهترین روش برای شما کدام است.

قبل از اینکه به سراغ آشنایی با روش های جراحی برویم، بهتر است بدانید ممکن است روش‌های مختلفی را برای لیفت در ناحیه صورت بشناسید. اما انتخاب بهترین آن علاوه بر در نظر گرفتن هدف شما از لیفت، توسط بهترین جراح لیفت صورت انجام می‌شود.

روش سنتی یا کلاسیک

روش سنتی یا کلاسیک معمولا نتایجی را ارائه می‌دهد که جامع‌ترین و مناسب‌ترین روش از روش‌ های لیفت صورت برای ناحیه صورت و گردن است. برش‌ها در این تکنیک طولانی‌تر هستند و بهترین سن برای جراحی لیفت صورت در این روش، برای کسانی توصیه می شود که چیسن و چروک های پوست صورت آن ها زیاد است.

جراحی لیفت میانی

برخلاف روش سنتی یا کلاسیک، در لیفت میانی بافت‌های اطراف گونه و چشم‌ها را هدف قرار می‌دهد. این روش با برش‌های عمیقتر، برای رسیدن به عضلاتی که در هنگام لیفت سنتی لمس نمی‌شوند، انجام می‌شود. علاوه بر این، لیفت میانی برای افراد جوانی که به دنبال جوانسازی ساده هستند مناسب‌تر است؛ زیرا این روش همه علائم معمول پیری را برطرف نمی‌کند.

جراحی لیفت صورت در ابعاد کوچک تر

یکی دیگر از انوع روش‌ های لیفت صورت، لیفت مینی است. در روش مینی لیفت صورت نواحی بسیار کوچکی مورد هدف قرار گرفته می‌شود که بیشتر گردن، گونه‌های پایین یا فک هستند و در میان بیماران جوان محبوبیت بیشتری دارد. استفاده از این روش در یک سوم پایین صورت انجام می‌پذیرد. این روش از قدیم مورد استفاده قرار گرفته است.

در طی آن جراح ناحیه گسترده‌ای از پوست صورت را انتخاب کرده و با بلند کردن آن، فرآیند جداسازی از بافت زیرین انجام می‌شود. سپس این پوست جداشده، کشیده می‌شود تا قسمت‌های اضافی خود را نشان دهند. با برش پوست‌های اضافی و ایجاد بخیه فرآیند لیفتینگ به اتمام می رسد.

مدت زمان انجام جراحی بین ۱ الی ۲ ساعت تخمین زده می‌شود. این روش نسبت به سایر روش‌های لیفت، از تورم و درد کمتری برخوردار است. ضمن اینکه امکان انجام آن بدون بیهوشی در برخی موارد امکان‌پذیر است.

انجام این جراحی ممکن است به روش های مختلفی از جمله مواردی که به آن اشاره می کنیم، انجام شود:

جراحی لیفت به روش باز

متخصصین این روش را به عنوان تکنیک استاندارد در عمل لیفتینگ می‌شناسند. در روش باز برش‌ها در نواحی کنار گوش و محل رویش موها در همین ناحیه ایجاد می‌شود. البته امتداد برش‌ها بسته به چین و چروک‌های موجود در صورت هر فرد متفاوت است و این با تشخیص پزشک تعیین می‌شود.

برش هایی که در این روش برای افراد ایجاد می‌شود، به گونه ای است که در معرض دید قرار ندارد.

لیفت به روش آندوسکوپیک

در این روش سوراخ های کوچکی در خط رویش مو ایجاد می شود. این روش بسیار کم تهاجمی است و برش های ایجاد شده دراین روش چیزی در حدود چند سانتی متر است. به همین دلیل دوران نقاهت در این روش بسیار کوتاه تر است.

جراحی لیفت صورت یک تکنیک موثر و ماندگار برای کسانی است که قصد دارند برای همیشه چین و چروک های صورت خود را اصلاح کنند. با اینکه همه تکنیک های به کار گرفته در زمینه اصلاح صورت دائمی نیستند و بعد از مدتی تحت تاثیر عواملی از جمله افزایش سن قرار میگیرند، اما این ماندگار ترین روشی ایت که میتوانید در راستای لیفت پوست صورت خود از آن بهره بگیرید.  

سوالات متداول

آیا لیفت صورت با جراحی دردناک است؟

بله، بعد از جراحی ممکن است درد و تورم را تجربه کنید. اما داروهای تسکین دهنده به شما داده می‌شود و در کل ناراحتی بعد از آن قابل کنترل است.

چه مدت زمانی برای بهبود پس از عمل لیفتینگ نیاز است؟

زمان بهبودی ممکن است متفاوت باشد، اما معمولاً برای بهبود کامل و حذف تورم و کبودی‌ها، حدود ۲ تا ۳ هفته زمان می‌برد.

آیا جراحی لیفت صورت نتیجه دائمی دارد؟

این اقدام می‌تواند پیری را به تاخیر بیندازد، اما نمی‌تواند جوانی را برای همیشه حفظ کند. چرا که نمی تواند جلوی روند پیری پوست را بگیرد.

59 Responses
    1. دکتر ممنون از مقاله خوبتون درباره ی لیفت که خیلی جامع بود ،دکتر آیا خطر آمبولی مغز برای من که قبلاً درآرتروسکوپی برام اتفاق افتاده،آیادر لیفت صورت این خطر وجود نداره؟

  1. لیفت صورت با نخ رو برای سنین پایینتر توصیه میکنید یا جراحی؟
    من سی و شش سالمه و دوست دارم لیفت کنم اما نمیدونم کدوم روش برام بهتره.

    1. با سلام بستگی به صورت شما داره اگه فک تون عقب رفتگی زیادی داره باید پروتز گونه و چانه انجام دهید در غیر این صورت با تزریق چربی و فیلر این مشکل برطرف میشه

  2. دکتر جان من مادرم دیابت داره و قرص مصرف میکنه آیا انجام این عمل باعث میشه زخمها دیر بهبود پیدا کنن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط