Search
Close this search box.
فرمدهی صورت

زاویه سازی صورت چیست؟

حتما برایتان پیش آمده که حداقل یک بار در مقابل آینه قرار گرفته اید و متوجه ناهنجاری هایی در صورت خود شده اید. در غیر این صورت نیازی به مطالعه این مقاله ندارید. یکی از اقدامات زیبایی بسیار پر طرفدار در جامعه امروز، زاویه سازی صورت یا مادلینگ چهره است که با ایجاد فرم و زاویه طبیعی در نواحی مختلف صورت، موجب تناسب میان بخش های مختلف صورت می شود. به این کانتورینگ هم گفته می شود. این عمل زیبایی با روش های مختلفی مانند تزریق فیلر، جراحی و نخ قابل انجام شدن است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

رضایت بیمار از بلفاروپلاستی و زاویه سازی فک

زاویه سازی یا مادلینگ صورت چیست؟

زاویه سازی صورت با رفع نواقص صورت، موجب از بین رفتن غبغب، اصلاح فرم بینی، چانه و گونه می شود و فرم زیبایی برای چهره ایجاد می کند. کانتور صورت می تواند مجموعه ای از چندین اقدام متفاوت باشد. محبوب ترین فرم صورت پس از زاویه سازی، فرم وی (V) شکل است.

در این عمل زیبایی تنها بخش هایی از صورت هستند که دچار تغیرات و برجسته سازی می شوند. این نواحی عبارتند از:

  • چانه و غبغب
  • گونه
  • بینی
  • زاویه فک

این نواحی با برجسته سازی موجب فرم دهی کلی صورت می شوند و زیبایی آن را افزایش می دهند. در طی این اقدام زیبایی فک حالت کشیده تری پیدا می کند و به طور کلی در چهره افراد خطوط زاویه ای مشخص اما طبیعی حاصل می شود. زاویه سازی صورت می تواند با اعمال تغییرات در چند بخش از صورت و با روش های متنوع انجام شود.

لیپوساکشن غبغب و استخراج چربی های اضافی از این ناحیه نیز می تواند در زیبایی صورت و کانتورینگ آن نقش داشته باشد.

بهترین روش ها برای زاویه سازی صورت

روش های مختلفی برای زاویه صورت مورد استفاده قرار می گیرد اما برای تشخیص اینکه کدام یک از آن ها برای شما مناسب است باید توسط یک جراح پلاستیک خوب مورد معاینه قرار گیرید تا فرم صورت و بخش هایی که نیاز به زاویه سازی دارند را تعیین کند. سپس بسته به حجم مورد نیاز برای برجسته سازی و بافت فعلی روش نهایی را مشخص می کند. در این مراحل تشخیصی ممکن است نیاز به انجام برخی آزمایشات نیز باشد که باید همه آن ها را انجام داده و نتیجه را به پزشک تحویل دهید. در ادامه روش های مادلینگ صورت را بیان می کنیم:

کانتور صورت با استفاده از نخ

استفاده از نخ برای زاویه سازی بسیار کاربردی است که پزشک برای انجام آن نواحی مورد نظر و محل دقیق ورود و خروج نخ را مشخص می کند. سپس با استفاده از نخ و سوزن های مخصوص، فرآیند مادلینگ را انجام می دهد. این نخ ها خاصیت لیفتینگ دارند. با وجود محبوبیت بالای این روش باید بگوییم که ماندگاری چندان زیادی ندارد و به مرور نخ ها تجریه شده و نتیجه این اقدام از بین می رود.

زاویه سازی صورت با تزریق ژل

تزریق ژل یکی از روش هایی است که اگر در نواحی گونه، فک و چانه انجام شود، به فرمدهی صورت کمک می کند. بهترین نوع ژل برای این اقدام هیالورونیک اسید است که سازگاری بالایی با بدن انسان دارد. از همین رو عوارض احتمالی کمتری را پس از آن شاهد خواهید بود. زاویه سازی با این روشف نتیجه ای موقتی داشته و پس از 6 الی 36 ماه از بین می رود. میزان ماندگاری زاویه سازی با این روش به نوع ژل و بافت اندام های صورت افراد بستگی دارد. تزریق ژل برای کانتورینگ اگر به اندازه و با دقت کافی انجام نشود، می تواند موجب بروز مشکلاتی مانند عدم تقارن و مشکلاتی مانند کبودی و تورم گردد.

زاویه سازی صورت با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در چانه موجب فرمدهی و کوچک تر به نظر رسیدن آن می شود. این اقدام نیز می تواند در زاویه سازی صورت بسیار موثر باشد. به ویژه در افرادی که فک های مربعی شکل دارند.

فرمدهی صورت با تزریق چربی

کانتور چهره با تزریق چربی به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی قابل انجام پذیری است. این نوع زاویه سازی روشی بسیار ایمن و کم خطر است. زیرا چربی خارج شده از بدن شخص استخراج می شود. بنابراین سازگاری بالایی داشته و نگرانی بابت عوارض پس از تزریق نخواهید داشت. چربی های خارج شده، آماده سازی می شوند و سپس در ناحیه مورد نظر و به مقدار کافی تزریق می شود. زاویه سازی با تزریق چربی تا چند سال هم ماندگاری دارد.

جراحی مادلینگ صورت

روش جراحی با بیهوشی موضعی یا عمومی و در اتاق عمل انجام می شود. در این روش پزشک نواحی مورد نظر برای برجسته سازی را تعیین می کند. سپس با ابزار مخصوص برش های لازم را ایجاد می کند تا فرآیند فرمدهی را با کارگذاری پروتز و ایمپلنت ها انجام دهد. همچنین خارج کردن چربی های اضافی از این نواحی می تواند موجب فرمدهی شود، بدون اینکه نیاز به کارگذاری شیء خارجی باشد.

جراحی زاویه سازی صورت چگونه انجام می شود؟

مادلینگ صورت

برای جراحی زاویه سازی چهره چندین اقدام وجود دارد که بسته به شرایط هر فرد، انجام می شود. در طی جراحی ممکن است بخش های از استخوان ها برش داده شوند، از پروتز استفاده شود و … . این روش نسبت به سایر روش ها دوره نقاهت طولانی تر اما ماندگاری بیشتری دارد و حتی می تواند دائمی باشد.

جراحی زاویه سازی صورت می توند شامل تغییراتی به شرح زیر شود:

  • جراحی غبغب
  • لیفت گردن
  • کوچک یا بزرگ کردن گونه
  • کوچک کردن فک
  • کوچک یا بزرگ کردن چانه

اگر قصد انجام جراحی لیفت صورت و یا جراحی بینی دارید کلیک کنید.

اقدامات مهم قبل از جراحی کانتورینگ صورت

پیش از جراحی، از سوی پزشک، آزمایشاتی برای شما تجویز می شود. آن ها را به طور کامل انجام دهید و نتیجه را هرچه سریع تر به پزشک تحویل دهید.

پیش از جراحی حتما فشار خون خود را اندازه گیری کنید. در صورت وجود اختلالی در این زمینه آن را به جراح اطلاع دهید.

در صورت ابتلا به بیماری خاصی یا مصرفی داروهای خاص، حتما پزشک را در جریان قرار دهید.

به مدت 2 الی 3 هفته پیش از جراحی از استعمال دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل، خودداری نمایید. زیرا احتمال افزایش خونریزی را در پروسه جراحی افزایش می دهد.

مراقبت های مهم پس از جراحی مادلینگ

توجه به نکات مراقبتی پس از عمل جراحی تا حد زیادی در نتیجه نهایی موثر است. در ادامه به مهم ترین این نکات می پردازیم:

  • پس از جراحی تا 2 روز روی شکم خود نخوابید.
  • از آرایش کردن برای مدتی بپرهیزید.
  • از دوش آب گرم یا رفتن به سونا برای 1 هفته دوری کنید.
  • ورزش های سنگین را برای مدتی کنار بگذارید.
  • تا 1 هفته غذاهای نرم را جایگزین خوراکی های سفت کنید.
  • از قرار گرفتن در شرایطی که موجب فشار آمدن به نواحی جراحی می شود، بپرهیزید.

کانتورینگ صورت برای چه افرادی مناسب است؟

باید بدانید که عمل زاویه سازی صورت برای همه افراد با هر فرم صورت قابل انجام شدن نیست. افراد با ویژگی های زیر را می توان گزینه مناسبی برای مادلینگ صورت دانست:

  • افرادی که گونه های لاغری دارند.
  • افرادی که فک کوچکی دارند.
  • افرادی که دارای زاویه فک نیستند.
  • افرادی که فک مربعی یا پهنی دارند.
  • افرادی که گونه های چاقی دارند.
  • افرادی که غبغب دارند.

زاویه سازی صورت های گرد چگونه انجام می شود؟

زاویه سازی صورت های گرد یا مربعی برای افرادی با این فرم صورت، بسیار مفید است. اما اینکه روش مناسب برای این افراد کدام است یا پروسه جراحی به چه نحوی انجام می شود، همگی پس از معاینه مشخص می شود. پزشک با بررسی کامل صورت افراد و تعیین نواحی که نیاز به فرمدهی دارند، بهترین روش کانتورینگ را مشخص می کند.

با توجه به اصول زیبا شناختی زاویه فک مناسب برای خانم ها بین 120 تا 130 است. این عدد برای آقایان بسته به فرم صورت آن ها متغیر است.

هزینه زاویه سازی صورت چگونه محاسبه می شود؟

قیمت زاویه سازی صورت بسته به مولفه های متعددی تعیین می شود. از همین رو برای اطلاع از میزان دقیق آن لازم است به صورت حضوری نزد پزشک متخصص مراجعه نموده تا شما را معاینه کند. پس از معاینه، نواحی که نیاز به فرمدهی دارند، مشخص شده و روش کانتور نیز تعیین می گردد. برخی از مولفه های موثر در هزینه زاویه سازی صورت دائمی یا موقت به شرح زیر است:

  • روش انتخابی برای مادلینگ
  • میزان تغییرات اعمال شده
  • نواحی مورد نظر برای فرمدهی
  • در روش های تزریقی، میزان مواد تزریق شده
  • نوع ابزار و موادی که استفاده می شود

برای جراحی زاویه سازی صورت، به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

جراح

یکی از بهترین جراحان زاویه سازی صورت، پزشکان متخصص در حوزه پلاستیک و زیبایی اند که دانش کاملی برای شناخت اصول زیبایی و درک آن ها دارند. این پزشکان به واسطه دوره تحصیلی خود به خوبی با آناتومی صورت و اجزای آن نیز آشنا هستند. از همین رو می دانند عصب حساس صورت از چه نواحی رد شده اند و تمام تلاش خود را برای عدم آسیب دیدگی آن ها به کار می گیرند.

به منظور انتخاب یک دکتر خوب برای فرمدهی صورت می توانید از اینترنت و فعالیت پزشک در صفحات مجازی کمک بگیرید. این کار به شما امکان می دهد که نمونه کارهای جراح را مشاهده نمایید و با سبک کاری او آشنا شوید. همچنین از تجربه اطرافیان استفاده کنید. در نهایت به صورت حضوری به مطب پزشک مراجعه نمایید تا بتوانید به صورت کاملا واضح از انتظارات خود با او صحبت کنید.

خلاصه مطلب

اگر این مقاله را بطور کامل مطالعه کرده باشید قطعا با زاویه سازی وتاثیر آن بر زیبایی صورت آشنا شده اید. در این مقاله زاویه مناسب برای خانم ها و آقاین را بررسی کردیم. اگر شما نیاز قصد زاویه سازی صورت را دارید می توانید وقت مشاوره از مطب دکتر شاهین بهجو را دریافت کنید.

دکتر بهجو با معاینه صورت شما بهترین روش زاویه سازی را برای شما پیاده سازی می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط