Search
Close this search box.
نتابج بعد از ابدومینوپلاستی

نتیجه و ماندگاری عمل ابدومینوپلاستی چه زمانی آشکار می شود؟

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم، یکی از جراحی های محبوب در حوزه پیکرتراشی و بادی کانتورینگ بدن است. امروزه محبوبیت این عمل زیبایی به خصوص در بین خانم ها بسیار زیاد شده است، زیرا خانم ها با وجود بارداری دچار افتادگی پوست و ترک های زایمان در ناحیه شکم می شوند. شل شدن پوست شکم، ضعیف شدن ماهیچه های شکمی و ترک های پوستی مواردی است که با جراحی ابدومینوپلاستی برطرف می شود. اما نکته ای که شاید ذهن متقاضیان این جراحی را به خود درگیر کند، این است که نتایج عمل ابدومینوپلاستی چه زمانی آشکار می شود؟ در این مطلب، به عمل ابدومینوپلاستی و شرح نتیجه آن می پردازیم.

نتایج-و-ماندگاری-بعد-از-جراحی-ابدومینوپلاستی

نتایجی که از عمل ابدومینوپلاستی انتظار داریم چیست؟

نتیجه نهایی جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی ممکن است در ابتدا با تورم و ناتوانی شما در ایستادن کامل تا زمانی که بهبود داخلی کامل شود، مبهم باشد.

در بانوانی که تحت عمل سزارین قرار گرفته اند، اسکارهای موجود ممکن است در اسکار جدید گنجانده شوند. اسکار شکم ممکن است چندین ماه تا یک سال طول بکشد تا محو شود.

باید دقت کنید برش های ناحیه جراحی در طول دوره نقاهت به هیچ عنوان تحت کشش ، فشار و تورم قرار نگیرند . پزشک جراح پلاستیک شما دستورالعمل های خاصی در مورد نحوه مراقبت از خود با توجه به شرایط شما و عمل به شما می دهد.

ماندگاری نتایج جراحی ابدومینوپلاستی چه مدت است؟

نتیجه ابدومینوپلاستی ممکن است برای تمام عمر باقی بماند، اما نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در طول عمل، ممکن است مقدار کمی چربی در ناحیه شکم باقی بماند. از آنجایی که بدن شما پس از رسیدن به سن خاصی نمی تواند سلول های چربی جدید را رشد دهد، پس از برداشتن سلول های چربی، نیازی به نگرانی در مورد افزایش تعداد سلول های چربی در ناحیه شکم نباشید.

با این حال، حتی اگر این روش منجر به لاغری ناحیه شکم شما شود، نباید انتظار داشته باشید که اثرات لاغری و کاهش وزن ابدومینوپلاستی برای همیشه باقی بماند. این روش به هیچ وجه منجر به حذف تمام سلول های چربی در ناحیه شکم نمی شود. هر سلول چربی باقیمانده این پتانسیل را دارد که در آینده منبسط شده و با انرژی اضافی پر شود.بنابراین اصلاح سبک زندگی، رعایت رزیم غذایی و تحرک کافی نتیجه جراحی ابدومینوپلاستی را ماندگار تر می کند.

 نتایج برداشتن پوست اضافی در ابدومینوپلاستی چقدر باقی می ماند؟

نتایج برداشتن پوست اضافی برای مدت طولانی ماندگار می باشد. اما زمانی که وزن زیادی در یک ناحیه خاص، مانند ناحیه شکم‌تان، اضافه کنید، ممکن است پوستتان به همان میزان اضافه شود و به اصطلاح کش بیاید. بنابراین، اگر مقدار قابل توجهی بعد از عمل خود وزن اضافه کنید، ممکن است در نهایت با پوست اضافی مواجه شوید.

برای کمک به ماندگاری نتایج برداشتن پوست تا زمانی که ممکن است، باید تمام تلاش خود را بکنید تا وزن خود را پس از عمل جراحی شکم حفظ کنید. همچنین، بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی باعث کشیدگی پوست شما می شود. همچنین بارداری می تواند باعث افزایش چربی شکم شود که پوست اضافی رشد کند. بنابراین، ممکن است برای برداشتن پوست اضافی بعد از بارداری به یک روش پیگیری نیاز داشته باشید.

نتایج سفت شدن عضلات شکم بعد از ابدومینوپلاستی تا چه مدت باقی می ماند؟

نتایج سفت شدن عضلات شکم بعد از ابدومینوپلاستی ماندگار است اما ممکن است تحت شرایط خاصی برای همیشه دوام نداشته باشند. به عنوان مثال اگر عضلات شکم به دنبال فتق اولیه شکمی پاره شود ممکن است نیاز به یک روش بعدی ترمیم عضله شکم داشته باشید. همچنین، اگر ورزش نکنید، ممکن است بعد از عمل عضلات شما ضعیف شوند. با این حال، اگر بعد از عمل باردار نشوید و عضلات شکم خود را به طور منظم تمرین دهید، نتایج شما ممکن است برای مدت بسیار طولانی باقی بماند.

نتایج عمل ابدومینوپلاستی چه زمانی آشکار می شود؟

شما می توانید انتظار داشته باشید که پس از بهبودی زخم و پوست شما از برش های ایجاد شده، نتایج عمل خود را مشاهده کنید. دوران نقاهت و بهبودی ممکن است تحت تأثیر سلامت پوست، پیروی شما از دستورالعمل های بعد از عمل و نوع عمل قرار گیرد. به طور معمول، نتایج تامی تاک ظرف یک یا دو هفته پس از عمل آشکار می شود.

برای کمک به بهبود هر چه سریعتر پوست، توصیه می شود که لباس فشرده سازی یا گن خود را بعد از عمل شکم دقیقاً طبق دستورالعمل پزشک به مدت 4 تا 6 هفته بپوشید. هر چه مدت زمان بیشتری از لباس فشرده خود استفاده کنید، گردش خون در ناحیه شکم شما بیشتر می شود. از آنجایی که سیستم گردش خون شما مسئول رساندن مواد مغذی و فاکتورهای رشد به سرتاسر بدن شما است، باید دوره نقاهت کوتاه تری را مشاهده کنید.

احساس خستگی پس از عمل ابدومینوپلاستی

در طول یک تا سه روز اول بعد از عمل جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی، ممکن است احساس خستگی فوق العاده ای داشته باشید. احساس خستگی بسیار پس از هر عمل زیبایی کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست. اگر احساس می کنید پلک هایتان سنگین می شود، نباید برای بیدار ماندن مبارزه کنید.

مدت زمانی که بعد از عمل خود احساس خستگی می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع بیهوشی که دریافت می کنید تا در طول عمل راحت باشید. اگر یک مینی ابدومینوپلاستی را انتخاب کنید، احتمالاً بی حسی موضعی و آرامبخش کمتری دریافت خواهید کرد تا ناحیه شکم شما بی حس بماند و شما را در خواب نگه دارد. .

کلام آخر

برای جلوگیری از وارد شدن فشار بیش از حد به برش‌ها، توصیه می‌شود بعد از عمل به پشت بخوابید. در حالی که فشار ناشی از لباس فشرده ممکن است روند بهبودی شما را تسریع کند، نباید انتظار داشته باشید که بعد از عمل روی شکم یا پهلو بخوابید.

همچنین، باید توجه داشته باشید که تمام تلاش خود را بکنید که حداقل 9 ساعت در شب بخوابید. بیشتر بهبودی بدن شما در مرحله چرخه خواب رخ می دهد. ما اکیداً توصیه می کنیم که فردی پس از عمل ابدومینوپلاستی به عنوان همراه در کنار شما بماند. شما می توانید با رعایت نکاتی مه پزشک و جراح ابدومینوپلاستی بعد از عمل توصیه می کند و همچنین تعذیه و تخرک مناسب هرچه زودتر دوران نقاهت خود را طی کنید تا هرچه زودتر نتایج ابدومینوپلاستی ظاهر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط