Search
Close this search box.
مینی لیفت صورت

مینی لیفت صورت برای چه افرادی مناسب است؟

مینی لیفت صورت یکی از محبوب‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی صورت در بین کسانی است که می‌خواهند جوانی را به چهره خود بازگردانند. این جراحی یک عمل کم‌تهاجمی‌تر از جراحی پلاستیک و لیفت کامل است. در این روش رد و جای بخیه و اسکار روی صورت کمتر باقی می‌ماند.

در این مقاله قصد داریم در مورد مینی فیس لیفت صورت، تفاوت آن با لیفت کامل را به همراه مزایا و کاندیدای مناسب آن صحبت کنیم. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که حداقل یکبار به فکر انجام این جراحی افتاده‌اید و نیاز دارید در مورد آن اطلاعات کاملی کسب کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مینی لیفت صورت به چه معناست؟

مینی لیفت صورت به معنای برش صورت در نواحی جلوی گوش تا پایین لاله آن است. در این عمل جراح، پوست و بافت‌ها را به سمت بالا می‌کشد و بافت اضافی پوست را برمی‌دارد. به این ترتیب با این روش افتادگی پوست در قسمت‌های پایینی صورت جبران می‌شود و از علائم اولیه پیری در یک سوم پایینی چهره و گردن با عوارض بسیار کمتر از جراحی لیفت کامل، کاسته می‌شود.

بهترین جراح لیفت صورت در تهران، با بهره‌گیری از تجربیات، دانش و حس زیبایی شناسی خود در این زمینه، به کمک بهترین روش‌های روز جهان این عمل را انجام می‌دهد. اگر این عمل توسط بهترین جراح لیفت صورت در تهران، دکتر شاهین بهجو، انجام شود، خطر هرگونه عوارض احتمالی برای بیماران از بین می‌رود و بهترین نتیجه برای کاندیدای این جراحی رقم خواهد خورد.

مینی لیفت صورت چه تفاوتی با لیفت کامل دارد؟

مینی فیس لیفت با جراحی لیفت صورت کامل تفاوت‌های قابل‌توجهی دارد. این دو روش معمولا در میزان برش‌ها و طول دوره نقاهت با یکدیگر متفاوت هستند. افرادی که نمی‌توانند میزان عوارض ناشی از جراحی لیفت صورت را متحمل شوند، می‌توانند از مینی لیفت صورت استفاده کنند. در این جراحی برش‌ها جزئی‌تر هستند و در نتیجه عوارض جانبی، جای زخم  و تورم کمتری را بیمار خواهد داشت. لیفت مینی در صورت دوره بهبودی کوتاه‌تری دارد و افراد می‌توانند در مدت زمان کمتری به بهبودی دست یابند. در روش جراحی لیفت کامل، نیاز است بیمار بیهوشی عمومی داشته باشد. این وضعیت در حالی است که در مینی لیفت بیمار می‌تواند به کمک بی‌حسی موضعی و تزریق آرامبخش، برای انجام این جراحی آماده شود.

هزینه‌ جراحی لیفت صورت یکی از دغدغه‌های همیشگی بسیاری از افرادی است که قصد دارند این جراحی را انجام دهند. از جمله مزایای عمل مینی فیس لیفت هزینه کمتری است که نسبت به سایر روش‌های مشابه به‌ خود دارد.

تفاوت مینی لیفت صورت با لیفت کامل

مینی لیفت صورت برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که کمترین افتادگی و شلی بافت را در قسمت پایینی صورت و در طول خط فک دارند، کاندیدای مناسبی برای انجام این جراحی هستند. بهترین سن برای عمل لیفت صورت برای افرادیست که در سنین ۴۵ الی ۶۰ سال هستند. این بازه سنی بهترین سن عمل لیفت صورت برای خلاص شدن از افتادگی پوست در ناحیه فک بشمار می‌رود. افراد کاندیدای این جراحی از شرایط زیر نیز برخوردار هستند:

  • افرادی که از سلامت جسمانی مطلوبی برخوردار هستند.
  • افرادی که فرم استخوانی در صورت خود دارند.
  • افرادی که انعطاف‌پذیری مناسبی در پوست صورت خود دارند.
  • افرادی که انتظارات واقع‌بینانه‌ از جراحی دارند.
  • افرادی که سیگار نمی‌کشند یا به مدت حداقل چهار هفته بتوانند آن را کنار بگذارند.

مزایای مینی لیفت صورت چیست؟

  1. آویزان بودن بافت در امتداد خطوط فک از بین می‌رود.
  2. خطوط فک مجددا مشخص می‌شوند.
  3. ظاهر گونه‌ها پرتر دیده می‌شوند.
  4. چهره ظاهر وی شکل پیدا می‌کند.

بیشتر بدانید: بهترین جراح پلاستیک تهران

دوره نقاهت مینی فیس لیفت صورت چند روز است؟

مینی فیس لیفت صورت نسبت به لیفت کامل دارای دوره نقاهت کوتاه‌تری است. کبودی، تورم و ناراحتی در چند روز اول پس از جراحی طبیعی است. پس از گذشت ۴ الی ۵ روز از عمل، بهبودی نسبی حاصل می‌شود و فرد می‌تواند برخی فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهد. به‌طور کلی با گذشت یک هفته از جراحی بیماران می‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را به‌تنهایی انجام دهند. از توصیه‌های مهم پزشکان در این دوران موارد زیر است:

  •  خودداری از انجام فعالیت‌های سنگین 
  • خودداری از ورزش‌های گوناگون
  • خوابیدن با سر بالا در هنگام استراحت

 پس از پایان ۶ هفته ابتدایی، می‌توان بسیاری از ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی مختلف را از سر گرفت.

مینی فیس لیفت صورت چه مدت ماندگاری دارد؟

طول ماندگاری مینی لیفت در هر یک از افراد دارای برخی تفاوت‌های جزئی است. اما به‌طور کلی برای ماندگاری جراحی مینی فیس لیفت در صورت، یک دوره زمانی ۷ ساله تعیین شده است. اکثر بیمارانی که از این روش استفاده کرده‌اند، از میزان ماندگاری آن رضایت کافی دارند. این نکته یکی از مهم‌ترین مزیت‌های جراحی مینی لیفت در صورت به‌شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط