Search
Close this search box.
مراقبت های بعد بلفاروپلاستی

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی (اقدامات بعد جراحی پلک)

مراقبت های بعد بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک، بخشی بسیار حیاتی از فرآیند بهبودی و حفظ نتایج جراحی است. هر اقدام جراحی نیازمند اقداماتی است که در فرایند بهبودی به فرد کمک می کند علاوه بر دریافت بهترین نتیجه، دوران نقاهت را آسان تر سپری کند و به بهبودی دست پیدا کند. اگر شما هم می خواهید اصلی ترین اقدامت بعد ازجراحی زیبایی پلک را بدانید، نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم را بدانید.

اصلی ترین مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک

رعایت مراقبت‌های پس از بلفاروپلاستی تا زمان بهبودی کامل الزامی است. اصلی ترین آن ها مواردی است که در ادامه به آن می پردازیم:

  • حفظ آرامش و استراحت : بلافاصله پس از عمل، استراحت کافی و رعایت آرامش برای بهبود سریعتر و کاهش احتمالی عوارض اهمیت دارد. در هنگام استراحت به صورت طاق باز بخوابید و همچنین زیر سر خود را بلند کنید.
  • استفاده از یخ : استفاده از کیسه‌های یخ یا کمپرس سرد برای کاهش ورم و درد بعد از جراحی مفید است. اگر از یخ استفاه می کنید، تحت هیچ عنوان آن را مستقیم بر روی پوست قرار ندهید. همچنین کمپرس سرد را به صورت دورانی و به آرامی در نواحی دور چشم حرکت دهید.
  • مصرف داروها : پزشک ممکن است داروهای ضد التهاب یا دیگر داروها را تجویز کند تا درد را کاهش دهد و فرآیند بهبودی را تسریع کند. داروهای خود را به موقع مصرف کنید. همچین احتمال تجویز آنتی بیوتیک در هفته اول بعد از جراحی زیاد است.
  • توصیه‌های خاص: پزشک ممکن است توصیه‌های خاصی درباره مراقبت از پوست، شستشوی مناسب و استفاده از محصولات آرایشی بدهد تا در روز های ابتدایی بعد از جراحی دچار مشکل نشوید.
  • پیگیری مراحل بهبودی : پس از جراحی، پیگیری منظم با پزشک اهمیت دارد تا هرگونه عوارض یا مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید، به‌موقع تشخیص داده و درمان شود.
  • محافظت از پشم در مقابل نور مستقیم خورشید: در روز های ابتدایی بعد از جراحی سعی کنید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. همچنین از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • تا مدتی (معمولا 72 ساعت) رانندگی بعد از انجام جراحی زیبایی پلک ممنوع است.
  • تا زمان توصیه پزشک، لازم است از استفاده از لوازم آرایشی پرهیز کنید.
  • در روز های ابتدایی نیاز است از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی در روز های ابتدایی بعد از جراحی ممنوع است.
  • هیراته بمانید و از رژیم غذایی سالم در دوران مراقبت های بعد از جراحی استفاده کنید.
اقدامات بعد بلفاروپلاستی

چه زمان بعد از جرای زیبایی پلک می توان به روند روزمره زندگی بازگشت؟

این فرایند با توجه به مواردی از جمله سن افراد، سبک جراحی، اهمیت به رعایت مراقبت های بعد از عمل و همچنین روند جراحی برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی یک هفته بعد از انجام جراحی فرد می تواند به زوال زندگی روزمه خود بازگردد و بسیاری از عواض کوتاه مدت بعد از جراحی نیز در این مدن کنترل شده و از بین می رود.

00:30
truncate dir-rtl

یک هفته بعد از بلفاروپلاستی پلک بالا

اهمیت رعایت اقدامات مراقبتی بعد از انجام جراحی زیبایی پلک چیست؟

برای کاهش عوارض کوتاه مدت بعد از جراحی انجام مراقبت های بعد بلفاروپلاستی الزامی است. با رعایت این مراقبت‌ها و توصیه‌ها، احتمال موفقیت و حفظ نتایج بلفاروپلاستی افزایش می‌یابد و بیماران می‌توانند به زودی به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند، با اعتماد به نفس و ظاهری جوان‌تر و سرزنده داشته باشند.

مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی را تا چه مدت ادامه دهیم؟

مراقبت‌های بعد از جراحی بلفاروپلاستی باید تا زمانی که بهبودی کامل به دست آمده باشد، ادامه یابند. عموما زمان مورد نیاز برای مراقبت‌های پس از جراحی بستگی به پیشرفت هر بیمار و نوع جراحی دارد. اما به طور کلی، مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی ممکن است تا چند هفته یا حتی چند ماه ادامه داشته باشد. اگر شاغل یا محصل هستید، سعی کنید یک هفته اول بعد از جراحی را مرخصی بگیرید.

چه زمان در دوارن نقاهت بعد از بلفاروپلاستی نیاز است به جراحی مراجعه کنیم؟

در صورتی که هرگونه عوارض غیر عادی داشتید، لازم است برای بررسی های بیشتر به مخصص مراجعه کنید. به عنوان مثال از اصلی ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تب
  • خروج خونابه از محل جراحی
  • مشکل در دید
  • خونریزی
  • هرگونه نشانه عفونت در محل بخیه ها

برخی از عوارض بعد از جراحی طبیعی است و با مرور زمان با رعایت اقدامات و مراقبت های بعد بلفاروپلاستی بهبود می یابد. همچنین متخصص با انجام اقدامات پیشنهادی به شما کمک می کند. این عوارض را کنترل کنید. به عنوان مثال ممکن است بعد از جراحی دچار خشکی چشم شوید که با تجویز قطره چشم این مشکل در روزهای ابتدایی کنترل می شود.

سخن آخر

مهمترین نکته این است که تا زمانی که پزشک شما ادامه مراقبت‌های بعد بلفاروپلاستی را توصیه کند، باید به تمامی توصیه‌ها و دستورات او پایبند باشید. این کمک می‌کند تا بهبودی بهتر و سریع تری را تجربه کنید و نتایج دلخواه خود را بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط