Search
Close this search box.
مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو

مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو، طلایی ترین نکات!

مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو برای گرفتن نتایج مثبت از جراحی بسیار اهمیت دارد. در فاز پساجراحی، اهمیت مراقبت و دنبال کردن راهنمایی‌های پزشک به اندازه خود عمل اهمیت دارد. استفاده از یخ در محل جراحی، استراحت کافی، و استفاده از داروهای تجویز شده می‌تواند سرعت بهبودی را تسریع کند.

علاوه بر این، حفاظت از پوست در برابر آفتاب و استفاده از محصولات مراقبتی مناسب، سرعت ترمیم پوست و حفظ جوانی را افزایش می‌دهد. اطمینان از مراجعه منظم به پزشک برای پیگیری و ارزیابی نتایج نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با پیشبرد مراقبت‌های صحیح، لذت از زیبایی و جوانی حاصل از جراحی لیفت ابرو بسیار دوام‌آورتر خواهد بود. در این مطلب 10 نکته طلایی در مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو را برای شما بازگو خواهیم کرد.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو بسیار گسترده است. اما نکات زیر از مهم‌ترین و طلایی‌ترین این مراقبت‌ها هستند که رعایت کردن آن‌ها برای بیماران بعد از جراحی واجب و الزامی است.

پس از انجام لیفت اندوسکوپیک ابرو و پیشانی معمولاً زمانی کمتر از 7 تا 10 روز استراحت نیاز است تا فرد بتواند به کار و فعالیت‌های خود بازگردد. اما برای از سر گرفتن فعالیت‌های سخت‌تر و شدیدتر لازم است تا چند هفته از عمل  بگذرد.

در دوران نقاهت پزشک متخصص شما دستورالعمل‌های مراقبتی را برای جلوگیری از بروز عفونت، به حداقل رساندن درد و ناراحتی و اطمینان از رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن به شما ارائه می‌دهد. در کنار این دستورالعمل‌ها توجه به نکات زیر ضروری است:

لیفت اندوسکوپیک ابرو و پیشانی
  • داروهای مسکن و ضد درد را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • از کمپرس سرد بر روی ابرو و پیشانی برای به حداقل رساندن تورم استفاده کنید.
  • هنگام خواب سر را در ارتفاع مناسبی قرار دهید.
  • از هرگونه فعالیت شدید در دوران نقاهت پرهیز کنید.
  • در صورتی که جراح برای شما یک لوله‌ی زهکشی تعبیه کرده است، می‌توانید این لوله را در روز اول یا دوم بعد از عمل لیفت ابروی خود خارج کنید.(در این مورد با پزشک مشورت کنید)
  • پس از انجام لیفت اندوسکوپیک ابرو و پیشانی قرار گرفتن در معرض نور خورشید را برای چند ماه تا حد امکان محدود کنید.
  • توجه داشته باشید از بین رفتن علائم و عوارضی مانند کبودی ناشی از لیفت 2 تا 3 هفته زمان می‌برد.

پس از عمل لیفت ابرو، ابرو و صورت دچار التهاب خواهد شد و ورم می کند. به همین دلیل باید از کمپرس یخ استفاده کنید تا شدت التهاب را کاهش دهید. استفاده از کمپرس یخ تورم و التهاب را کاهش می دهد و باعث افزایش سرعت بهبودی می شود. برای استفاده از کمپرس یخ آن را درون یک حوله یا دستمال تمیز و ضد عفونی شده قرار داده، سپس حوله را روی ابرو و قسمت‌های ملتهب قرار دهید. 

پس از عمل ممکن است پزشک داروهای ضد التهاب و مسکن برای شما تجویز کند که باعث‌ کاهش تورم و التهاب می‌شوند. همچنین این داروها عوارض جانبی و احتمال عفونت را کاهش می‌دهند. برای گرفتن بهترین نتیجه از این جراحی به هر روشی که باشد مثل لیفت اندوسکوپیک ابرو، حتماً داروهایتان را طبق نسخه پزشک در زمان مشخص مصرف کنید. 

پس از این جراحی تا زمان بهبودی کامل، انجام دادن ورزش‌های سنگین ممنوع است. زمانی که ورزش یا فعالیت‌های سنگین انجام می‌دهید، ضربان قلب و فشار خونتان افزایش می‌یابد و در نهایت ممکن است نتیجه عمل را تغییر دهد. به همین دلیل بعد از عمل توصیه می‌کنیم به خوبی استراحت کنید‌. استراحت کافی با رعایت الزامات از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از جراحی لیفت ابرو است که باید طبق گفته بهترین جراح لیفت ابرو در تهران حتما به آن دقت کنید.

تا زمان بهبودی کامل نباید به ابروهایتان آب بخورد و باید از تماس مستقیم با آب و شستشوی صورت خودداری کنید تا زخم‌های جراحی به خوبی درمان شوند. 

یکی دیگر از  مهم‌ترین مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو، رسیدگی به ابروها است. پس از عمل باید به خوبی ابروهایتان را طبق دستور پزشک تمیز کنید و از زخم‌های آن مراقبت کنید. برای تمیز کردن ابرو و زخم‌های آن از پماد و ضد عفونی‌کننده‌هایی مخصوص استفاده کنید که جراح پلاستیک به شما معرفی می‌کند. بهترین جراح پلاستیک در تهران تنها کسی است که می‌تواند جراحی شما را با کمترین ریسک به اتمام برساند و نتایج قابل قبولی را برای شما فراهم آورد.

پس جراحی تا زمان بهبودی کامل به هیچ عنوان به ابرو و بخیه‌هایتان دست نزنید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب پرهیز کنید. تا جای ممکن از نور خورشید و آفتاب دوری کنید، چرا که گرما باعث افزایش التهاب می شود.

شاید از میان تمام نکات در مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو، نحوه خوابیدن مهم‌ترین آن‌ها بشمار آید.

بعد از جراحی به هیچ وجه روی صورت یا شکم‌ خود نخوابید. در این وضعیت صورت و ابروهایتان با بالش به صورت مستقیم برخورد می کنند و تحت فشار قرار می‌گیرند که آسیب زیادی به این ناحیه وارد می کند. 

برای خوابیدن در دوران نقاهت، طوری در حالت نشسته یا خوابیده قرار بگیرید که سر و صورت بالاتر از سطح قلب باشد. در این حالت میزان تورم و التهاب پوست کاهش پیدا می‌کند و  به درمان شما کمک می کند.  

نتایج جراحی توسط بهترین جراح لیفت صورت تهران را ببینید!

پس از اتمام جراحی، تا سه روز نمی‌توانید حمام بروید و استحمام کنید. برخورد آب به ابرو تا سه روز بعد از عمل ممنوع است و می تواند به ابرو و بخیه هایتان آسیب وارد کند. 

مراقبت‌ بعد از جراحی لیفت ابرو

برای گرفتن بهترین نتیجه نباید تا یک ماه، بعد از جراحی ابروهای خود را رنگ کنید. همچنین دکلره کردن ابروها تا سه ماه پس از جراحی ممنوع است. 

یکی دیگر از کلیدی‌ترین مراقبت های بعد از عمل جراحی لیفت ابرو  استفاده از هدبند است. پس از یک هفته از جراحی، بخیه‌ها کشیده می‌شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش التهاب و ورم در ناحیه پیشانی از هدبند استفاده کنید. طبق گفته پزشکان بهتر است تا چهل و پنج روز بعد از عمل از هدبند‌های سفارش شده، استفاده کنید. 

انجام دادن خدمات زیبایی مانند کاشت ابرو، تاتو، ریموو تاتو ابرو و….  تا دو ماه پس از جراحی ممنوع است.

زمانی که می خواهید برای زیبایی خود عملی انجام دهید و برای آن هزینه کنید حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. دکتر شاهین بهجو از پزشکان متخصص و تحصیل کرده‌ای هستند که تجربه بالایی در این نوع جراحی و سایر عمل های مشابه دارند. قبل از تصمیم‌گیری در مورد جراحی، بهتر است با ایشان مشورت کنید. ایشان می توانند شما را با فرایند جراحی، نتایج عمل، ریسک‌ها و.. آشنا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط