Search
Close this search box.
جراحی لیفت صورت مردان

لیفت صورت مردان

لیفت صورت مردان با جراحی روشی است که برای از بین بردن و یا کاهش علایم پیری در آقایان انجام می‌شود. پیری یک روند طبیعی است که با افزایش سن منجر به ایجاد چین و چروک‌های ریز و یا خطوط عمیق در قسمت‌های مختلف صورت می‌شود. لیفت صورت در آقایان می‌تواند افتادگی‌های پوستی را برطرف نماید و ظاهری جوان و شاداب را به همراه داشته باشد.

با اینکه جراحی لیفت صورت و سایر جراحی‌های زیبایی معمولاُ در خانم‌ها انجام می‌شود اما در چند سال اخیر، آقایان نیز جهت انجام این جراحی‌ها تمایل نشان می‌دهند. در ادامه‌ی این مقاله توضیحات بیشتری در مورد جراحی لیفت صورت آقایان ارائه می‌دهیم.

لیفت صورت مردان با جراحی

جراحی لیفت صورت آقایان به دلیل ساختارهای متفاوتی که دارد در مقایسه با جراحی لیفت صورت خانم‌ها کمی متفاوت است و جراح از تکنیک‌های متفاوتی استفاده می‌نماید. استخوان‌هایی که در ساختار اسکلت صورت مردها وجود دارد ضخیم‌تر بوده و زوایای صورت آقایان بیشتر است. جراحی لیفت صورت آقایان با توجه به آناتومی چهره‌ی هر فرد و میزان چین و چروک‌ها، منحصر به فرد است. به همین دلیل لازم است به جراحی مراجعه نمائید که تخصص کافی در لیفت صورت مردان با جراحی را داشته باشد.

لیفت صورت مردانه

تغییراتی که در لیفت صورت مردان با جراحی یا جراحی لیفت آندوسکوپی صورت ایجاد می‌شود:

  • ایجاد خط فک و چانه بدون حجم دهی
  • برداشتن پف‌های زیر پلک پایین
  • از بین بردن خطوط عمیق و چین و چروک‌های ریز
  • کاهش افتادگی‌های پوست به خصوص در ناحیه‌ی گونه و گردن

نتایج لیفت صورت مردان با جراحی

لیفت صورت مردان با جراحی می‌تواند علائم پیری را تا حدود زیادی از بین ببرد و فرد را حداقل 10 سال جوانتر از سن واقعی خود نشان دهد. نتایج جراحی برای چندین سال باقی می‌ماند اما دائمی نیست. پیر شدن فرآیندی است که نمی توان از آن پیشگیری کرد و پس از گذشت چند سال علائم پیری مانند افتادگی پوست و چین و چروک‌ها در قسمت‌های مختلف صورت به تدریج آغاز می‌شود.

روش‌هایی مانند دنبال کردن یک سبک زندگی سالم، کاهش زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ترک سیگار می‌تواند باعث شود نتایج لیفت صورت در آقایان برای مدت طولانی‌تری باقی بماند.

تفاوت لیفت صورت در آقایان و خانم‌ها

  • نحوه ایجاد برش‌ها: برش‌هایی که در لیفت صورت مردانه ایجاد می‌شود به گونه‌ای است که خط رویش مو و ریش حفظ شود و جای زخم کمتری باقی بماند.
  • ضخامت پوست: آقایان معمولاُ پوست ضخیم تری دارند و به همین علت جهت دستیابی به نتایج لیفت رضایت بخش باید تکنیک های متفاوتی را به کار برد.
  • ساختار صورت: مردان دارای زاویه‌های مشخص‌تری در صورت هستند که نسبت به خانم‌ها بیشتر است. در جراحی لیفت صورت باید دقت شود که این زاویه‌ها حفظ شود تا ویژگی‌های صورت مردانه همچنان باقی بمانند. همچنین آقایان پیشانی بزرگتر، بینی بزرگتر و لب‌های نازکتری دارند. تراکم استخوان صورت آنها بیشتر بوده و خطوط صورت آنها برجسته‌تر است. به تمام این ویژگی‌ها در طی جراحی لیفت صورت باید توجه شود.
  • تفاوت‌های آناتومی صورت: صورت آقایان سیستم خونرسانی گسترده‌تری دارد و این موضوع احتمال خونریزی طی جراحی را افزایش می‌دهد بنابراین جراحی لیفت صورت درآقایان به مهارت بیشتری نیاز دارد.

برداشتن بیش از حد بافت نرم در طی جراحی لیفت صورت مردان باعث کشیده شدن بیش از حد پوست می‌شود که می‌تواند نتایج غیرطبیعی را برای آقایان به همراه داشته باشد.

جراحی لیفت صورت آقایان

اقدامات پیش از جراحی لیفت صورت مردان

  • مصرف آسپرین و داروهای رقیق کننده خون را قطع کنید.
  • موهای خود را پیش از جراحی بشوئید تا احتمال عفونت کاهش بیابد.
  • از 2 هفته پیش از جراحی سیگار را ترک کنید. نیکوتین موجود در دود سیگار می‌تواند روند خونرسانی را مختل نماید و منجر به طولانی شدن دوران نقاهت شود.
  • از 6 ساعت پیش از جراحی ناشتا باشید.

روش‌های مختلف جراحی لیفت صورت مردان

  • لیفت کامل: به افرادی که دارای علائم شدید پیری مانند چین و چروک‌های عمیق هستند پیشنهاد می‌شود. در این روش برش‌های بزرگی در راستای خط رویش مو ایجاد می‌شود که پس از جراحی ممکن است قابل مشاهده باشد.
  • مینی لیفت صورت: در این روش برش‌های کوچک‌تری ایجاد می‌شود و نسبت به روش لیفت کامل یک روش کم تهاجمی محسوب می‌شود. مینی لیفت صورت می‌تواند با روش‌هایی مانند بزرگ کردن چانه، ایمپلنت چانه و یا تزریق چربی به قسمت‌های مختلف صورت همراه است.
  • لیفت صورت با یک بخیه: این روش برای آقایانی که کمتر از 45 سال دارند و علائم خفیفی از پیری را دارند مناسب است. در این روش برش‌های بسیار کوچک ایجاد می‌شود که با یک بخیه بسته می‌شوند و اسکارهای پس از جراحی قابل رویت نیستند. لیفت صورت با یک بخیه برای قسمت‌های میانی صورت (جایی که اولین علائم پیری ظاهر می‌شود) طراحی شده است.

جراحی لیفت صورت آقایان در اکثر موارد با بیهوشی عمومی انجام می‌شود و مدت زمان جراحی حدود 45 است.

دوران نقاهت پس از جراحی لیفت صورت مردانه

در 24 ساعت اولیه یک بانداژ روی صورت خواهید داشت و پس از 24 ساعت بانداژ با یک پانسمان سبک جایگزین می‌شود. پس از معاینات اولیه که معمولاُ بعد از 24 تا 48 ساعت انجام می‌شود، جراح به شما اعلام می‌نماید که چه زمانی می‌توانید فعالیت‌های روزمره‌ی خود را آغاز نمائید.

برای اینکه به نتایج مطلوب دست پیدا نمائید لازم است تا تمام دستوارالعمل‌هایی که جراح به شما اعلام می‌کند را به طور کامل رعایت نمائید. با توجه به روش جراحی و سن بیمار مدت دوران نقاهت متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط