Search
Close this search box.
عمل قوز بینی

جراحی قوز بینی

امروزه بسیاری از افراد به دنبال زیبایی می باشند . تعداد متقاضیان جراحی بینی روز به روز در حال افزایش می باشد. قوز بینی می تواند فرم و ظاهر صورت فرد نامتناسب جلوه دهد.گاهی اوقات برداشتن قوز بینی با جراحی تنها راه حلی است که می تواند هارمونی و آرامش را به صورت شما بازگرداند. صرف نظر از دلایل به وجود آمدن چنین نقصی در زیبایی ظاهری (وراثت، ترکیب نامناسب بافت استخوان پس از آسیب یا شرایط دیگر)، جراحی بینی می تواند در از بین بردن آن کمک می کند.
عمل برداشتن قوز بینی یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی می باشد زیبایی و تناسب چهره را به فرد بر می گرداند.

جراخی قوز بینی

عمل قوز بینی

قوز بینی به برآمدگی روی بینی که بر روی ظاهر بینی افراد اثر می گذارد، گفته می شود .قوز بینی از نظر اندازه می تواند بسیار متنوع باشد. هم چنین وجود برآمدگی سبب استخوانی و عقابی به نظر آمدن بینی در چهره بعضی افراد و عدم تناسب بینی با اجزای دیگر صورت می شودو همان طور که گفته شد این مشکل باعث بر هم زدن زیبایی بینی می شود و نگاه اطرافیان را به خود جلب می کند و سبب کاهش اعتماد به نفس فرد می شود که در این صورت فرد جهت ایجاد تعادل زیبایی بینی و صورت خود تصمیم به عمل بینی میگیرد.

علل ایجاد قوز بینی

عامل اصلی ایجاد کننده قوز بینی، ژنتیک است. غالباً، قوز از والدین یا بستگان دورتر به فرزندان به ارث می رسد. گاهی اوقات این ویژگی مشخصه یک قومیت خاص است. اما دلایل زیادی وجود دارد که به وراثت بستگی ندارد.

صدمات: غضروف هایی که در بینی وجود دارند، بسیار نازک هستند و ضربات خفیف به این ناحیه می تواند رشد بافت پاتولوژیک در این ناحیه را تحریک کند. بیشتر اوقات، چنین قوزهایی را می توان در افرادی یافت که به ورزش های مختلف مثل انواع ورزش های رزمی مشغول هستند.

بیماری هایی که فرد در گذشته به آن ها مبتلا شده است، عفونت ها باعث ایجاد تغییرات مخرب در بافت ها شده که اغلب منجر به رشد ناهمگن غضروف در ناحیه بینی می شوند. تاثیر فیزیکی طولانی مدت از بارزترین نمونه ایجاد قوز بینی می باشند برای مثال استفاده مداوم از عینک هایی با قاب بزرگ و سنگین، می توانند فشار منظم و ممتد بر روی پل بینی ایجاد کنند که در نهایت منجر به بروز این عارضه می شود.

گاهی اوقات دیده شده کهقوز بینی بعد از عمل های ناموفق و تلاش های مختلف برای اصلاح شکل یا اندازه بینی ظاهر می شود که معمولاً به مروز زمان و با انجام ماساژ توسط پزشک و جراح بینی از بین می روند.

انواع قوز بینی

قوز بینی انواع مختلف دارد که عبارت اند از:

  • قوز بینی کاذب که طول برآمدگی نوک بینی کمتر از فاصله بین لب و بینی است.
  • قوز بینی واقعی که طول برآمدگی نوک بینی با فاصله بین لب و بینی برابر است.
  • قوز بینی پنهان که طول برآمدگی نوک بینی بیشتر از فاصله بین لب و بینی است.

روش های حذف قوز بینی

قوز بینی می تواند با عمل جراحی یا بدون جراحی (روش تزریق فیلر ) برطرف شود. انتخاب روش بستگی به میزان تغییر شکل و خواسته ی بیمار دارد. روش غیر جراحی زمانی استفاده می شود که عمل جراحی غیرکاربردی، انجام نشدنی یا به دلایل مختلف بیمار از جراحی منع شده باشد.

رفع قوز بینی با ماساژ و ژل

امروزه شاهد تبلیغات بسیاری در فضای مجازی و صفحات اجتماعی در خصوص برطرف کردن و درمان قوز بینی با ماساژ و یا ژل هستیم که این مورد برای کاهش و یا از بین بردن قوز بینی از دید جراحان پلاستیک مورد تایید نمی باشد.استفاده از ماساژ در مواردی برای تسریع در کاهش ورم بینی از طرف جراح با دادن آموزش های لازم بلافاصله بعد از جراحی بینی توصیه شود.

جراحی قوز بینی

جراحی قوز بینی به چند روش انجام می شود ؟

روش های مدرن جراحی پلاستیک به شما این امکان را می دهد که شکل، اندازه و حجم بینی را به میزان زیادی تغییر دهید. یکی از شایع ترین دلایل انجام جاحی های زیبایی، برداشتن قوز مزاحم است! قوز بینی توسط بافت استخوان و غضروف تشکیل می شود. در برخی افراد، این قسمت از بینی تقریباً به طور کامل از غضروف تشکیل شده است که برداشتن آن آسان تر است، در برخی دیگر، بافت استخوانی غالب است. انتخاب یک روش خاص برای اصلاح به ویژگی های ساختار بینی و دلایلی که باعث رشد قوز شده است بستگی دارد.

معمولا از دو روش برای اصلاح فرم بینی استفاده می شود:

  • رینوپلاست بسته؛
  • رینوپلاستی باز

مراقبت های بعد از عمل قوز بینی

مراقبت های بعد از عمل قوز بینی
  • از قرار گرفتن در معرض حرارت به صورت (حمام بخار، رفتن به سونا یا سولاریوم) خودداری کند.
  • پس از عمل برای جلوگیری از آسیب از اسپلینت استفاده می شود.
  • در چند هفته اول، بیمار باید برخی از ملاحظات را جدی بگیرد
  • در روز های اولیه پس از جراحی فعالیت بدنی خود را به حداقل برسانید.
  • از داروهایی که بر انعقاد خون تأثیر می گذارد استفاده نکنید.
  • غذاهای نرم مصرف کنید و از مصرف غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند و سفت هستند خودداری کنید.
  • از استعمال دخانیات، سیگار کشیدن به مدت دو هفته خودداری کنید.

دوران نقاهت پس از جراحی قوز بینی

در ۲۴ ساعت اولیه پس از جراحی بینی قوزدار، صورت متورم و کبود خواهد شد.تورم و کبودی موقت اطراف چشم و بینی در روز دوم و سوم به حداکثر می‌رسد. معمولاً تورم و کبودی ایجاد شده طی مدت ۲ هفته بهبود می‌ابد اما گاهی اوقات ورم بینی تا چند هفته از بین نمی‌ رود.در صورتی که پزشک استخوان بینی شما را دستکاری کرده باشد اطراف چشم و بینی شما به مدت یک یا دو هفته متورم و کبود خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط