Search
Close this search box.
جراحی زیبایی بینی در سال 2022

جدید ترین متد ” جراحی زیبایی بینی ” در سال 2024

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی که در آن شکل و فرم بینی تغییر می کند. یکی از متداول ترین و پرطرفدارترین جراحی های پلاستیک به شمار می آید که با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر توانسته روش های نوینی را برای دستیابی به اهداف خود به ارمغان آورد. جراحی بینی صرفا با هدف تغییر فرم و شکل بینی انجام نمی گیرد ممکن است هدف از آن بهبود وضعیت تنفسی فرد باشد. قسمت بالایی بینی استخوانی و قسمت پایینی بینی از جنس غضروف می باشد. با رینوپلاستی می توان غضروف، استخوان و پوست بینی را تغییر داد. بسته به نوع بینی و درخواست بیمار پزشک جراح تصمیم می گیرد که جراحی به چه صورت انجام پذیرد.

عمل جراحی بینی عملی است که شکل ظاهری بینی شما را تغییر می دهد. دلیل و انگیزه جراحی بینی می تواند زیبایی، درمان و یا هردو باشد. برای جراحی بینی، پزشک جراح شکل ظاهری، پوست بینی و تغییراتی که فرد برای بینی خود در نظر دارد را بررسی می کند. سپس متناسب با آن، بهترین روش جراحی را انتخاب می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با 0 تا 100 یک عمل رینوپلاستی آشنا شوید.

حین عمل جراحی چه اتفاقاتی روی می دهد؟

در مرحله اول فرد بی حس می شود. بیهوشی موضعی و یا بیهوشی کامل در عمل جراحی بینی به میزان پیچیدگی عمل جراحی بستگی دارد. بهتر است  قبل از عمل جراحی با پزشک خود در مورد نوع بیهوشی صحبت کنید.

بیهوشی موضعی: این نوع  بیهوشی معمولا برای جراحی سرپایی استفاده می شود و روی قسمت های خاصی اعمال می شود. پزشک از داروی بی حسی روی بافت های بینی استفاده می کند و در نتیجه بینی بی حس می شود اما به طور کامل بیهوش نمی شوید.

بیهوشی کامل: داروی بیهوشی توسط ماسک و یا ورید به شما داده می شود. شما کاملا بیهوش می شوید و بعد از به هوش آمدن چیزی به یاد نمی آورید.

پزشک بر اساس این که چه مقدار از بینی شما باید برداشته شود و یا چه مقدار به آن اضافه شود، با روش های مختلف شکل آن را تغییر می دهد.

اگر به انجام عمل جراحی فکر می کنید، با پزشک در این مورد صحبت کنید. در طول جلسه ملاقات با پزشک در مورد اهداف خود از جراحی و اینکه دوست دارید بینی شما چه تغییراتی کند صحبت کنید.

به یاد داشته باشید که بینی بی نقص وجود ندارد. جراحی زیبایی می تواند شکل ظاهری بینی را بهتر کند. پزشک با شما در مورد ویژگی های ظاهری و تغییراتی که باعث بهتر شدن بینی می شوند، صحبت می کند.

جراح، ساختار و ویژگی های ظاهری شما را ارزیابی می کند و سپس به شما می گوید که آیا انتظارات شما از جراحی قابل اجرا است یا خیر.

جراح، همچنین سلامت عمومی شما را در نظر می گیرد و در مورد هزینه ها، روند بهبود و خطرات با شما صحبت می کند. تکنیک های متفاوتی برای جراحی بینی وجود دارند. وقتی که تصمیم به عمل جراحی می گیرید پزشک، شکل نهایی بینی بعد از عمل جراحی را توصیف می کند.

اگر بیمه سلامت دارید، از قبل در مورد اینکه آیا بیمه این جراحی را پوشش می دهد صحبت کنید. بیمه سلامت جراحی زیبایی را پوشش نمی دهد اما هزینه های درمانی را پرداخت می کند.

00:25
truncate dir-rtl

فیلم جراحی بینی دکتر شاهین بهجو

چه گروه از افراد مناسب جراحی زیبایی بینی هستند؟

هر کسی با هر فرم بینی می تواند جراحی زیبایی بینی را انجام دهد. ولی بیشتر افرادی که از سایز و شکل ظاهری بینی خود راضی نیستند به سراغ جراحی زیبایی آن می روند. البته برخی از افرادی هم که در فعالیت های ورزشی، تصادفات و یا سایر عوامل، بینی آن ها آسیب پیدا می کند و شکل ظاهری بینی ناهمگون می شود و یا حتی دچار مشکلات تنفسی  می شوند به سراغ جراحی زیبایی بینی می روند .

انجام یک عمل زیبایی یک تصمیم بزرگ است، بنابراین مهم است که در هیچ کاری عجله نکنید. همه عمل های زیبایی خطراتی دارند. اگر از نتیجه ناامید شوید، این می تواند بر سلامت عاطفی شما نیز اثر گذارد. تصور این که یک عمل زیبایی می تواند همه چیز را بهتر کند اشتباه است. شاید احساس شما نسبت به ظاهرتان یکی از جنبه های سلامتی شما باشد. عواملی همچون سبک زندگی، زندگی اجتماعی، کار و …  نیز مهم هستند.

دلایل انجام جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی برای تغییر شکل، اندازه و حجم بینی شما انجام می شود. این جراحی ممکن است به دلیل بدشکلی ناشی از زخم، نقص مادر زادی و یا دشورای در تنفس باشد.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم دلایل گوناگونی برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی وجود دارد که هر شخص با توجه به شرایط و اهداف خود دلایل خاص خود را برای انجام این عمل جراحی دارد که عمده ترین دلایل عبارتند از :

  • تغییر شکل و سایز بینی برای داشتن یک بینی کوچک و عروسکی
  • داشتن قوز بینی، برای رفع آن این جراحی صورت می گیرد.
  • داشتن مشکلات سینوسی
  • داشتن مشکلات تنفسی
  • داشتن پولیپ بینی
  • صدمه دیدن بینی و شکستگی بینی
  • انحراف بینی

به طور کلی می توان گفت هدف از این جراحی می تواند  کسب زیبایی بیشتر و یا درمان مشکلات ظاهری و تنفسی بینی باشد. کج بودن بینی، انحراف بینی، داشتن پولیپ، قوز بینی، اختلالات تنفسی، عدم قرینگی بینی و حفره های آن و … همگی از عللی هستند که می توانند منجر به جراحی زیبایی بینی یا درمانی آن شوند. اغلب افرادی که با هدف درمانی اقدام به جراحی بینی می کنند، همزمان جراحی زیبایی نیز انجام می دهند.

00:45
truncate dir-rtl

تغییر اساسی با عمل بینی مدل نیمه فانتزی

00:13
truncate dir-rtl

جراحی بینی نیمه فانتزی

آیا تنها دلیل جراحی بینی زیبا شدن چهره است ؟

خیر؛ طبق آنچه که تا به اینجا گفتیم جراحی بینی صرفا فقط برای زیبایی انجام نمی شود. اگر به هر دلیلی راه تنفسی بسته باشد و یا اینکه دچار انحراف بینی باشید و یکی از سوراخ های بینی تنگ باشد، این ها از جمله مشکلاتی هستند که با جراحی بینی یا همان رینوپلاستی می توان بر طرف نمود.

انواع فرم بینی قبل از عمل زیبایی را بشناسید

بینی ها را قبل از جراحی می توان به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم نمود. هر کدم از این فرم بینی ها، ویژگی های خاص خود را دارند که اغلب از ظاهر بینی مشخص است و در مواردی که قابل تشخیص نباشد، باید توسط پزشک تعیین شود.

  • بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم، پره های بینی کلفت، اندازه ای بزرگ، بافت استخوانی و غضروفی ضعیف و نوک بینی دایره شکل است.
  • بینی های استخوانی نیز برعکس بینی گوشتی دارای پوستی نازک، قوز بینی، بافت استخوانی و غضروف مستحکمی است. این بینی ها نوک باریک تری دارند.

فرم اولیه بینی در تعیین روش جراحی و نتیجه نهایی آن بسیار موثر است. زیرا بینی های گوشتی را معمولا نمی توان به صورت فانتزی عمل کرد. زیرا تغییرات جراحی بینی عروسکی بسیار زیاد است و بینی گوشتی به علت بافت غضروفی ضعیف، تاب تح-مل این حجم از تغییرات را نخواهد داشت.

چه اقداماتی قبل از عمل جراحی زیبایی بینی باید صورت پذیرد ؟

دانستن برخی نکات قبل از انجام جراحی مهمی همچون جراحی بینی خالی از لطف نیست. در این قسمت از مقاله به بررسی نکات و اقدامات قبل از جراحی بینی خواهیم پرداخت تا افراد با مطالعه آن و رعایت آنها با آرامش تصمیم گرفته و به دور از هر گونه استرس و اضطراب عملی موفق داشته باشند.

  • با دقت بالا بهترین جراح پلاستیک تهران را انتخاب کنید تا ازموفقیت نتیجه عمل خود توسط یک پزشک ماهر و باتجربه مطمئن باشید
  • انتخاب یک کلینیک یا مرکز مجهز برای انجام عمل جراحی
  • منع مصرف دخانیات و سیگار از دوهفته قبل از عمل
  • افرادی که آسپرین مصرف می کنند دو هفته قبل از عمل باید آن را مصرف نکنند
  • تا 8 ساعت قبل از عمل چیزی نخورند
عمل زیبایی بینی

مشاوره قبل از جراحی بینی

قبل از انجام عمل جراحی باید در ملاقاتی با پزشک در مورد موارد بسیار مهم صحبت کنید تا عمل جراحی خوب پیش رود. در این ملاقات موارد زیر بررسی می شود:

  • سابقه درمانی: مهم ترین سوالی که پزشک از شما می پرسد در مورد انگیزه و هدف شما از عمل بینی است. همچنین در مورد استفاده شما از دارو و سابقه انسداد بینی سوالاتی می پرسد. اگر شما اختلال خونریزی بینی دارید بهتر است این جراحی را انجام ندهید.
  • آزمایش جسمی: پزشک یک آزمایش جسمی کامل تجویز می کند که شامل آزمایشات مختلفی از جمله آزمایش خون است.
  • عکس برداری: در مطب پزشک و یا آتلیه های مخصوص از تمام زوایای بینی شما عکس گرفته خواهد شد. در این راستا ممکن است از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده شود که شکل بینی بعد از عمل جراحی را نشان دهند.
  • صبحت کردن در مورد انتظاراتتان از جراحی بینی: شما و پزشک باید در مورد هدف و انگیزه جراحی صحبت کنید. پزشک به شما توضیح می دهد که چه مدل بینی به صورت شما می آید و در نهایت نیز چه شکلی به خود می گیرد.

چانه کوچک باعث می شود بینی شما بزرگ تر به نظر برسد. بنابراین اگر دارای چانه کوچکی هستید با پزشک در مورد عمل جراحی بزرگ کردن چانه به جای جراحی بینی صحبت کنید.

اگر قرار بر این باشد که عمل جراحی سر پایی داشته باشید حتما از کسی بخواهید که شما را بعد از عمل جراحی به خانه برساند. همچنین از اعضای خانواده خود بخواهید تا یک یا دو روز بعد از عمل جراحی با شما بمانند و به در انجام امور شخصی به شما کمک کنند.

آزمایش های  قبل از جراحی زیبایی بینی

قبل از جراحی برای چک کردن وضعیت جسمی نیازمند یکسری آزمایشاتی هستیم تا از وضعیت سلامتی بیمار با خبر شویم . عبارتند از :

  • تست بارداری در خانم ها
  • FBS براس بررسی شرایط عمومی از جمله قند خون
  • HBsAg , HIV , HCV Ab
  • چک کردن PT & PTT برای بررسی مشکلات انعقاد خون
  • انجام سی تی اسکن از بینی برای بررسی وضعیت بینی
  • گرفتن نوار قلب برای مطمئن شدن از سلامت قلب بیمار
  • رادیولوژی از قفسه سینه برای بررسی وضعیت تنفسی و ریه بیمار

انوع عمل جراحی زیبایی بینی

انواع مختلف این جراحی بسته به خواست متقاضی و وضعیت بینی وی مشخص می شود. در ادامه به اصلی ترین آن ها اشاره می کنیم:

جراحی بینی به سبک نچرال

این مدل مورد پسند بیشتر افراد است. که در این مدل بیشتر سعی بر این است تا مشکلات و ایرادات بینی از جمله بزرگی ، قوز بینی، کجی یا انحراف بینی، افتادگی بینی، بزرگ بودن سوراخ های بینی و ایرادات این چنینی که زیبایی بینی را زیر سوال می برند را برطرف کنیم. بنابراین در این مدل دنبال نوعی هستیم که پس از جراحی، بینی طبیعی به نظر برسد تا مصنوعی و تشخیص اینکه این بینی تحت عمل جراحی قرار گرفته است یا خیر برای سایرین راحت نباشد. هدف از جراحی بینی طبیعی داشتن یک بینی طبیعی و به دور از هر گونه ایرادی می باشد.

جراحی زیبایی بینی به سبک نیمه فانتزی

بیشتر خانم ها خواهان مدل جراحی بینی نیمه فانتزی هستند. در این مدل سعی میشود ظاهر بینی با سایر اعضای صورت هم خوانی داشته ولی نوک بینی نسبت به حالت طبیعی سربالایی تر بوده و قوس پشت بینی نیز کمی بیشتر بوده. این مدل در مقایسه با حالت طبیعی از نظر سایز کمی کوچکتر و باریکتر است ولی با این وجود بینی حالت طبیعی خود را حفظ می کند ولی ممکن است عملکرد تنفسی همانند حالت طبیعی نباشد که البته باز هم به تجربه و مهارت پزشک بستگی دارد.

جراحی بینی به سبک عروسکی

در مدل جراحی بینی فانتزی شما یک بینی عروسکی با ظاهر و ابعاد فانتزی خواهید داشت. نوک بینی نسبت به حالت طبیعی و نیمه فانتزی بیشتر سربالایی خواهد داشت و سایز بینی بسیار کوچکتر خواهد بود به طوری که تشخیص اینکه بینی عملی می باشد در این مدل راحتتر از دو مدل قبلی است . این مدل از بینی طرفداران خاص خود را دارد .

جراحی زیبایی بینی برای بار دوم

این جراحی از جمله جراحی های بینی چالش برانگیز و پرریسک می باشد. به دلیل اینکه بینی قبلا یکبار زیر تیغ جراحی رفته و برخی از بافت های ان از بین رفته است نیاز به دقت بالایی دارد. معمولا افرادی که از نتیجه عملی قبلی خود راضی نبوده اند و یا بنا بردلایلی بینی جراحی شده در تصادفات یا هر دلیلی آسیب دیده باشد انجام می گیرد. به دلیل بالا بودن ریسک جراحی در این مدل بهتر است جراحی ترمیمی بینی توسط یک پزشک با تجربه و با مهارت صورت پذیرد.

بهترین-روش-های-جراحی-زیبایی-بینی

روش های انجام جراحی بینی

جراحی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود که امروز روش جراحی بسته تقریبا منسوخ و ناکارآمد شده است. اما باز هم بد نیست با آن آشنا باشید.

  • روش باز

در این روش هم در داخل بینی و هم در قسمت کلوملا ( قسمت میانی حفره ها )  برش صورت می گیرد. قسمت اعظمی از پوست بینی در این روش از روی بینی بلند می شود در عوض پزشک تسلطی بیشتری روی بینی خواهد داشت و تغییرات بیشتری را می تواند اعمال کند و بینی را بهتر می تواند به حالت قرینه در بیاورد. هر چند میزان تورم بینی و دوره نقاهت در این روش بیشتر خواهد بود.

  • روش بسته

در روش بسته کلیه برش ها در داخل بینی صورت می گیرد و در قسمت کلوملا هیچ برشی انجام نمی گیرد و میزان کمتری از پوست بینی برداشته می شود. برخلاف روش قبل دست پزشک در این روش همانند روش قبل باز نیست ولی در عوض جای هیچ گونه بخیه ای دیده نخواهد شد.

توجه داشته باشید که عمل های درمانی و زیبایی بینی به هر دو روش بسته و باز انجام میگیرند

نتیجه عمل بینی

تغییرات جزئی در ساختار بینی می توانند تاثیر بسیار زیادی در ظاهر آن داشته باشد. اما در بعضی موارد، تغییرات جزئی کافی نیستند و ممکن است بیمار به یک عمل جراحی دیگر نیاز داشته باشد. در چنین مواردی، بهتر است یک سال صبر کنید و بعد دوباره عمل جراحی را انجام دهید. پیامد های ناشی از عمل جراحی بینی بلند مدت هستند. همانطور که سن شما بالا می رود، بسیار عادی است که تغییراتی در ظاهر شما از جمله بینی به وجود آید.

آیا جراحی بینی عوارض دارد؟

شاید یکی از بیشترین عواملی که افراد را از جراحی بینی باز می دارد، عوارض آن پس از عمل باشد. زیرا اکثریت شنیده ایم که جراحی بینی همراه با کبودی است، تورم زیادی دارد، با سراخوردگی ممکن است آسیب ببیند و … . در این باره باید بگوییم که تا حدودی صحیح است اما میزان و شدت بروز هر ثیک از این عوارض همگی بسته به میزان مهارت و تجربه جراح دارد.

هرچه پزشک حاذق تری را برای جراحی انتخاب کنید، احتمال شدت یافتن عوارض ناشی از جراحی نیز کمتر خواهد بود. البته ذکر این نکته نیز لازم است که شرایط و سیستم ایمنی بدن افراد هم با یکدیگر متفاوت است. ممکن است برای فردی به طور کلی روند بهبود زخم و کبودی ها طولانی باشد. در این صورت دیگر به پیچیدگی عمل یا جراح ارتباطی ندارد.

خطرات احتمالی جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی از جمله عمل های زیبایی بسیار پر طرفدار است که پیوسته افراد بیشتری تمایل به انجام آن دارند. اما نتیجه این عمل زیبایی بسیار راهمیت دارد زیرا می تواند زیبایی سایر اجزای صورت را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین مهم است که برای انجام آن نزد چه پزشکی مراجعه نمایید. بنابراین در شرایطی که عمل بینی برایتان ضروری نیست، به قدر کافی تحقیق کنید تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری نمایید.

کلام آخر

امروزه تمامی افراد به دنبال زیبایی هستند خصوصا زیبایی ظاهری خود که به کمک انواع جراحی زیبایی به هدف خود می رسند. جراحی زیبایی بینی که از پرمتقاضی ترین عمل های جراحی هست که روزانه صدها نفر بینی خود را زیر تیغ جراحان قرار می دهند تا به ظاهری مطلوب دست پیدا کنند. در این مقاله راجب عمل زیبایی بینی به طور مفصل صحبت کردیم و انواع روش ها و تکنیک های جراحی و اهداف و دلایل جراحی زیبایی بینی را به طور کامل شرح دادیم. شما می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در زمینه یک جراحی بینی را کسب کنید. امیدواریم که مفید واقع شده باشد .

یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط