Search
Close this search box.
برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی حقیقت دارد؟

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی یکی از عوارض مهم این جراحی است که ممکن است در دراز مدت یا کوتاه مدت خود را نشان دهد. دلایل زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث برگشت شکم پس از انجام جراحی شکم شوند. زمانی که وزن شما به دلیل عدم ورزش، عدم رعایت تغذیه، به دلایل ژنتیکی و با توجه به هورمون‌ها افزایش پیدا کند، چربی به صورت یکنواخت در بدن پخش می‌شود. بنابراین ناحیه شکم نیز بزرگتر خواهد شد. به این دلایل است که نتایج عمل برگشت پذیر هستند. بنابراین باید با علل و میزان بازگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی آشنا باشید و راه‌های جلوگیری از آن را بدانید. در ادامه در این باره صحبت خواهیم کرد.

علت برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

خیلی از افراد باورها و تصورات درستی نسبت به عمل شکم ندارند. به همین دلیل خیال می‌کنند که با انجام ابدومینوپلاستی تا همیشه می‌توانند شکمی تخت با ظاهری زیبا داشته باشند. حتی اگر هر کاری که دلشان می‌خواهد را انجام دهند. اما چنین نیست! برخی از دلایل وجود دارند که منجر به “برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی” خواهند شد. آن ها عبارتند از:

بارداری

اولین علت بازگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی بارداری است. چنانچه تصمیم دارید که این عمل را انجام دهید، باید در مورد بارداری بعد از آن تصمیم گرفته باشید. در غیر این صورت احتمال دارد شکم شما به وضعیت سابق خود بازگردد. 

عدم رعایت نکات (قبل و بعد از جراحی شکم)

رعایت دقیق نکات مهمی که پزشک به شما ارائه می‌کند در جهت نتیجه گرفتن از این عمل بسیار اهمیت دارد. چنانچه دستور العمل‌ها و توصیه‌های بهترین جراح پلاستیک تهران خود را غیر مهم تلقی کنید، با عوارضی همچون برگشت شکم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی مواجه خواهید شد. پس برای جلوگیری از این عوارض لازم است که یک پزشک خوب را انتخاب کنید و به توصیه‌های آن گوش دهید.

ژنتیک

برخی از افرادی که پوست ارتجاعی دارند، به دلایل ژنتیکی ممکن است با چاقی پس از جراحی شکم‌ مواجه شوند.

هورمون‌ها

بر هم خوردن هورمون‌ها در بدن فردی که به تازگی عمل شکم را انجام داده است، ممکن است موجب برگشت شکم شود.‌ این هورمون‌ها ممکن است روی افزایش ظرفیت معده تاثیر گذاشته و با افزایش اشتها نیز همراه باشند.

عدم تحرک و ورزش

بیشتر اوقات پزشک به بیمار توصیه می‌کند که بعد از انجام عمل شکم حتی شده به اندازه یک پیاده روی تحرک و فعالیت بدنی داشته باشد. این بدیهی است که بی تحرکی می‌تواند عامل اصلی چاقی باشد. پس دور از انتظار نیست که ورزش نکردن بعد از جراحی سبب بازگشت نتایج آن شود.

هزینه عمل ابدومینوپلاستی در سال 1402 چقدر است؟

عدم توجه به رژیم غذایی

شما حتی بعد از این که جراحی را هم انجام دادید، باید رژیم غذایی خود را رعایت کنید. یعنی از فست فود و مواد چرب کمتر استفاده کنید و پرخوری را کنار بگذارید. به جای آن میوه و سبزیجات را در وعده‌های غذایی خود جای دهید. بی توجهی به نکات مهم تغذیه بعد از جراحی شکم خود عاملی مهم در برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی است.

انتخاب پزشکی کم تجربه

آخرین عاملی که سبب برگشت شکم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی خواهد شد، انتخاب پزشکی است که تجربه و مهارت کافی ندارد.

میزان بازگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

میزان برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی می‌تواند از یک فرد به فرد دیگر متفاوت باشد. این که چقدر به نکات مهم قبل و بعد از این عمل اهمیت داده شود، مهمترین عاملی است که میزان بازگشت شکم پس از این جراحی را متاثر می‌کند. پزشکان اغلب به شما توصیه می‌کنند که غذایتان را به میزان دقیق مصرف کنید و از پرخوری خودداری نمایید.

جلوگیری از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

برای این که با عارضه‌ای همچون برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی مواجه نشوید، باید به برخی از نکات مهم همچون پوشیدن گن و ورزش کردن و … توجه کنید. مهم‌ترین نکات مربوط به پیشگیری از بازگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی عبارتند از:

  1. داشتن استراحت کافی: در کنار رعایت رژیم غذایی متعادل، باید به خوبی هم استراحت کنید. اگر شما خودتان را عادت دهید که هنگام استراحت حالت طاق باز داشته باشید و به پهلو نخوابید، قطعا در ماندگاری نتایج عمل ابدومینوپلاستی نقش ایفا خواهید کرد.
  2. هیدراته ماندن: توصیه مهم دیگر پزشکان در رابطه با جلوگیری از برگشت شکم هیدراته ماندن است.‌ آب می‌تواند متابولیسم بدن شما را بهبود دهد. پس مصرف روزانه آب به اندازه کافی بسیار اهمیت دارد.
  3. داشتن رژیم غذایی مناسب: رژیم غذایی خوب نیز می‌تواند از برگشت شکم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی جلوگیری کند. برای ترمیم ماهیچه‌های خود باید از سبزیجات به طور گسترده استفاده کنید. غذاهای شور و سدیم دار را از رژیم حذف کرده و غذاهای سالم‌تری را جایگزین آن نمایید‌.
  4. پوشیدن گن: عمل جراحی شکم گن‌های مخصوص به خود را دارد. یکی از نکات مهم پس از این عمل این است که یک گن مناسب را انتخاب کرده و بپوشید. این گن باعث می‌شود که فشار ملایمی به شکم وارد شود و درمان ورم بعد از ابدومینوپلاستی را انجام می‌دهد.
  5. خودداری از نشستن طولانی مدت: برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی به دلیل نشستن طولانی نیز اتفاق می‌افتد. در دوران نقاهت بعد از این عمل بیمار باید استراحت کافی داشته باشد. تنها در مواقع ضروری بیمار می‌تواند بنشیند. پس از این که بدن کاملا بهبود یافت، باید از نشستن به مدت طولانی خودداری شود.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط